sobota, 25. oktober 2008

Jesen, počitnice, Noč čarovnic........

Ja, pa je tu jesen.
Le ta prinese s seboj poleg vseh čudovitih barv tudi Krompirjeve počitnice in pa ob koncu meseca tudi neslovenski praznik Noč čarovnic ali Halloween v originalu.
Takole sem se letos prvič lotila voščilnic na to temo. Šlo je pravzaprav za preizkušanje mojih sposobnosti, kako se lahko identificiram z nečem, kar mi je tuje, nepoznano. Mislim, da mi je kar nekako uspelo. Gre za tehniko kolažnega sestavljanja, glava črne muce pa je 3d tehnika.

Seveda ni ostalo samo pri voščilnicah. Kot vsako leto v tem času, je tudi letos nastal "strašni zbor" piškotnih lizik, ki so tako ali drugače oblikovane, da spominjajo na pojave strašljivega praznika čarovnic in drugih pošasti.

Moji otroci vsako leto uživajo v pripravi teh lizik in je to svojevrsten dogodek, ki se nikakor ne sme izpustiti. Veliko dela, ampak tudi veliko smeha, rojevanja novih idej, kjer tudi ponesrečeno okraševanje pomeni "bingo".

Svojevrstno doživetje, ki ga svetujem mamicam z majhnimi otroci, saj so otroci tako zelo polni idej in si največkrat močno želijo ustvarjati.

In da ne pozabim dodati recepta za tele "lizike":
500g moke
250g surovega masla
140g sladkorja
1 zavitek vanilijevega sladkorja
2 jajci
limonina lupinica

sladkor v prahu in sok limone za sladkorni led
živilske barve za barvanje ledu
pri duhcih stopljena čokolada za oči in usta
za lizike lesene paličice (jaz sem uporabila kar te za ražnjiče, le skrajšala sem jim oz. razpolovila)

Moko, sladkor, vanilijev sladkor, jajce, limonino lupinico in margarino zamesimo v testo, ki ga za 1 uro postavimo na hladno v hladilnik.
Testo razvaljamo kakšnih 0,5-1 cm debelo.
Lizike režemo z okroglim modelom. Za duhce sem jaz skrivila star obroč za krofe. Pri lizikah moramo pred peko v del,ki pride na dno vtisniti še leseno paličico. Na rahlo jo od zgoraj pritisnemo s prsti.
Naložimo na pekače obložene s peki papirjem in pečemo v že ogreti pečici na 100 stopinj 12-14 minut.

Piškote ohladimo in ohlajene premažemo s sladkornim ledom in okrasimo po želji.










In pa še za konec....
Simpatične škatlice, kamor lahko dobrote tudi shranimo. V pripadajočih barvah in okrašene z raznimi motivi, ki spominjajo na ta čas.

Več fotografij pa lahko nadete v albumu Noč čarovnic.

In da ne pozabim najpomembnejšega za otroke......Krompirjeve počitnice. Takole je pri nas družno nastalo nekaj voščilnic na to temo:

Ni komentarjev: